Dag 16 - Reisverslag uit Beaugency, Frankrijk van Hans Kessels - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Beaugency, Frankrijk van Hans Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Mei 2014 | Frankrijk, Beaugency

Goed geslapen maar wel al om 6u wakker. We naderen de bergen en dat maakt toch wel zenuwachtig. We nemen afscheid van de vriendelijke gastvrouw en fietsen de stad uit. De rivier over op weg naar St Jean Pied de Port. De rit is opmerkelijk vlak, zeker als je weet dat de Pyreneeen niet meer ver zijn. Een paar flinke hellingen en we zijn in St Jean. Frankrijk door in 14 dagen. We verkennen St Jean en zien inderdaad veel pelgrims. Je herkent ze aan de uitrusting maar vaak ook aan de vermoeide blik. De geld-stad staat in teken de camino: Chambres, souvenirs, hotels zoveel als je wil. Met steeds op de achtergrond de pyreneeen. In het restaurant treffen we Leon en Marina weer. We eten samen en praten over onze belevenissen. Het zijn gezellige mensen. Dus de avond vliegt om. Maar goed ook want in mijn achterhoofd denk ik steeds aan morgen: de klim naar Roncevalles...

• 12 Mei 2014 - 21:08

Dominique:

Hoi Paul & Hans,

Respect jongens, wat jullie tot nu toe gepresteerd hebben..! Al zal het vanaf nu toch effe flink doorbijten worden :)
    Ik ben intussen ook gepakt en gezakt en lekker zenuwachtig voor morgen, want dan vertrek ik ook naar het zuiden, goed voor 4000km bochtenplezier ..!

Groetjes en tot in den draai !

Dominique

• 12 Mei 2014 - 22:30

Jean Janssen:

Hallo,

ben bij toeval op jullie reisverslag-site terecht gekomen. Ik ben jaloers op jullie, want wat jullie nu doen zou ik ook wel eens graag willen doen. Veel moed als jullie aan de bergen beginnen, maar denk eraan waar een weg omhoog loopt volgt gewoonlijk ook een afdaling. Laat de zon maar schijnen, dan zal het wel lukken.

succes.

Groetjes,