Dag 20: van Logrono naar Santo Domingo - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Hans Kessels - WaarBenJij.nu Dag 20: van Logrono naar Santo Domingo - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Hans Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 20: van Logrono naar Santo Domingo

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Mei 2014 | Spanje, Logroño

We staan pas op als de wandelaars al de deur uit zijn. Zij zijn vroeg (vanaf 6 uur!) wij fietsers zijn laat.
We kopen wat brood, kaas, worst en fruitdrinks in de lokale super en gaan die 500 meter verderop op een bankje nuttigen, in de zon!
Dat is de routine van de laatste dagen: goedkoop, en erg leuk om te doen. Je kijkt een beetje rond hoe Spnje draait.
Het zonnetje schijnt maar er staat nog een koude wind: dus fietsen maar.
We rijden vandaag naar Santa Domingo de la Calzada, een dorpje halverwege Burgos.

Gisteren hebben we een ruw schema gemaakt voor de komende 14 dagen: rekening houdend met de hoogtes en hellingen en de mooie plaatsen die we nog willen zien, komen we dinsdag avond of woensdag tegen de middag aan. Genoeg tijd om de fietsen in te leveren, de vlucht in te checken en de feestdag in SDC mee te maken.

We rijden dus tot Santo Domingo en morgen naar Burgos, waar we een dag blijven hangen zondag.
De hele dag is er een stralend blauwe zon en is het lekker aangenaam warm. Dus echt genieten. Alleen af en toe een fikse klim, die een beetje pijn doet in de benen, maar dat hoort erbij :-)
De route gaat al snel door een mooi natuurgebied. Veel wandelaars en joggers. Ook veel camino gangers zo vroeg in de ochtend. De wandelroute is trouwens prima aangegeven in Spanje. Overal staan borden die de route zijwen. Verkeerd lopen is onmogelijk. Er zijn zelfs aparte wandelpaden en bruggetjes voorzien. Voor de fietser is er minder geregeld. Maar toch is de weg niet moeilijk te vinden. En iedere spanjaard wil graag helpen. Via Sotes komen we ten slotte aan in Santo Domingo. De eerste herberg is vol maar 200 m verder is plaats.
We vinden onderdak in een mooie refugio: net een hotel alleen slaap je met 12 op een kamer.
We waren er op tijd dus nog de was kunnen doen en douchen. We bekijken de stad en ook hier in het weer de moeit. Oude stadskern en veel eet-mogelijkheden. We raken al gewend aan het ritme.
En dan straks: een pintje - eten met rode wijn, menu pellegrino en vroeg naar bed, om 22u gaat het licht uit.

• 16 Mei 2014 - 17:28

Benji:

Halverwege Burgos? Niet in Burgos zelf zoals de kaart aangeeft?