dag 30 - Reisverslag uit Melilla, Spanje van Hans Kessels - WaarBenJij.nu dag 30 - Reisverslag uit Melilla, Spanje van Hans Kessels - WaarBenJij.nu

dag 30

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Mei 2014 | Spanje, Melilla

We liggen dus voor op ons schema en dus wat langer in bed. Vandaag maar 50 km gepland hoewel veel hellingen en veel klimmen. Als we vertrekken regent het. We willen naar Pakkas del Rei. De route kruist nu ook meermaals de weg van de wandelaars. Het worden er steeds meer. Blijkbaar doen de meeste mensen alleen de laatste 200 km die nodig zijn om "Compostella" te krijgen. Ook kunnen Spanjaarden deze reis dan vermelden op hun cv. Vreemd. We ruiken de stal en schieten goed op. Het regent niet meer en besluiten nog wat door te fietsen. We ontmoeten weer eens 4 Italianen en verbroederen in Portamarin. Dan door tot Melide. Daar een slaapplaats gezocht en gaan eten. In de albergue praten we eerst nog een tijdje met een stel Amerikanen en een Zwitser. Het begint nu door te dringen dat de reis bijna ten einde is. Nog 52 km en dn de fietsen inleveren en wachten op de terugvlucht op zaterdag. Het is een dubbel gevoel. Jammer dat het avontuur bijna is afgelopen. Maar ook blij en gelukkig dat ik binnenkort weer thuis ben en mijn familie en vrienden weer terug zie. Die heb ik toch echt gemist. Het is zoals het gezegde gaat: je moet eerst weggaan om echt thuis te komen. Maar eerst morgen maar eens naar Santiago...

• 27 Mei 2014 - 15:31

Jos.linders:

Hans en Paul, gefeliciteerd met deze wereldprestatie, wij zijn trots op jullie, petje af. Ben benieuwd naar de verhalen en de foto's. Al zal het niet gemakkelijk zijn als je straks weer moet beginnen. Probeer dit gevoel zo lang mogelijk vast te houden... Nog veel plezier in Compostella en doe een schietgebedje voor ons, je weet maar nooit waar het goed voor is. Oja een kaarsje voor Raoul misschien, hopelijk slaagt hij dan voor zijn eindexamen.Jullie zijn alweer een stukje dichterbij de hemel gekomen,en hebben jullie al een streepje voor.
    Goede terugreis en nog veel plezier samen.

• 27 Mei 2014 - 19:55

Jos VERSTRAETEN:

Hans en Paul, proficiat met het voltooien van jullie pelgrimage. Geniet nog van jullie verblijf in Santiago en van het bezoek aan de heilige Jaak. Een goede terugreis en geniet nog van deze laatste dagen van jullie reis. Veel plezier.