Dag 17 - Reisverslag uit Beaugency, Frankrijk van Hans Kessels - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Beaugency, Frankrijk van Hans Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Paul en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

14 Mei 2014 | Frankrijk, Beaugency

En dan is het zover.... we gaan de Pyreneeen in via Roncevalles tot Pamplona. Met een totale klim van 23 km. Na een goed ontbijt op onze kamer begint de tocht. De reis begint droog maar na 15 minuten begint het te regenen. We stoppen en trekken onze regenjas aan. Dan passeren ons 2 kerels uit Montford. We rijden samen een tijdje verder. Boven is het koud. Dat in combinatie met de regen en het feit dat je helemaal bezweet bent maken het als springen in een ijsbad: niet prettig! Dus na de verplichte foto's (if there is no proof, it never happend) schieten we een eind naar beneden naar de eerste koffieplaats. Daar hangt een droger op het toilet. We drogen vlug onze T-shirts. Dat scheelt! Dan volgt er een mooie rit verder naar Pamplona waarbij er meer zon komt en meer warmte. Dat doet goed. Als we in Pamplona aankomen is dan ook alles weer droog en de kou vlug vergeten. We vinden een jeugdherberg bij het centrum van de oude stad. Het blijkt een mooie stad te zijn en krijgen de avond prima om. We besluiten de volgende ochtend ook nog de stad in te gaan en pas na de middag verder te rijden. Dat hebben we wel verdiend!

• 14 Mei 2014 - 12:41

Benji:

Al over de helft joh! Dat gaat snel :)

• 14 Mei 2014 - 15:54

Jos VERSTRAETEN:

De Pyreneeen zijn genomen, vanaf nu alleen nog maar bergaf tot in Compostella. Goed gedaan mannen , volhouden en de moed erin houden. Veel fietsplezier en geniet van het mooie weer.

• 14 Mei 2014 - 17:24

Pierre En Maddy:

Proficiat,zo te horen en zien gaat het jullie goed. Vind het al een hele prestatie wat jullie al gedaan hebben.
    Veel succes verder nog en hopelijk valt het weer nog goed mee.
    groetjes

• 15 Mei 2014 - 21:30

Henri En Tamara:

Dat schiet aardig op! Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes