dag 31 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans Kessels - WaarBenJij.nu dag 31 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hans Kessels - WaarBenJij.nu

dag 31

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

De laatste etappe breekt aan. We willen de laatste 60 km naar Santiago rijden. Het voelt wel raar: de laatste dag fietsen. Buiten schijnt de zon en we hebben een goed tempo. Maar geleidelijk raakt het bewolkt en gaat het zelfs nog regenen. De streek staat erom bekend.
We rijden door eucalyptusbossen die een heerlijke geur verspreiden. Het landschap blijft bergachtig en we moeten nog steeds veel en lang klimmen. Dan na een lange en steile klim ineens het bordje: SANTIAGO!
We rijden langzaam de stad door en na 2 laatste steile klimmetjes staan we voor de kathedraal. We zijn er. We besluiten om eerst ons certificaat te gaan halen. Dat valt nog niet meer want 100 mensen voor ons willen dat ook. Maar na anderhalf uur aanschuiven lukt het dan toch. Nu is het officieel :-)
Doornat van de regen en het zweet gaan we op zoek naar een slaapplaats, hete douche, eten en drank. Dat gaat snel, er is genoeg aanbod. Die avond bezoeken we ook nog de Perlgrims-mis. Een sfeervolle mis met als toegift het zwaaien met de albofeiro. Een enorm wierookvat dat hoog door de kerk wordt geslingerd. Morgen gaan we de stad bekijken en de terugreis regelen. Nu: slapen! EINDE!

• 28 Mei 2014 - 09:49

Nora:

Proficiat, heren! 'T was mooi om te volgen. Geniet nog van jullie laatste dagen in Santiago de Compostella. Wij kijken uit naar jullie en jullie verhalen!

• 28 Mei 2014 - 12:31

Saskia Ben Joey En Lilly:

Proficiat mannen!!!
    Goed gedaan...
    We zien jullie zaterdag weer :-)

• 28 Mei 2014 - 12:38

Benji:

Echt kei sjiek! Wie had dat durven te zeggen... Slechts 31 dagen nodig om van Kessenich naar Santiago te fietsen.

Ik ben onder de indruk!

• 28 Mei 2014 - 16:12

Janneke En Mama:

Wij zijn trots op jullie proficiat dat jullie het gehaald hebben tot zaterdag kusjes van
    Mama en janneke

• 28 Mei 2014 - 16:23

Pierre En Maddy:

Een dikke proficiat aan jullie. Fantastisch wat jullie gedaan hebben.
    fam.Decosemaker

• 28 Mei 2014 - 16:31

Bèr En Els:

Dikke proficiat jongens!!! Keigoed gedaan!!
    Was heel fijn om jullie te volgen. Nu nog enkele dagen genieten in Santiago en dan terug naar huis.
    OOK MOOI!!!!

groetjes

Bèr en Els

• 28 Mei 2014 - 19:10

Roger En Diane:

Dikke proficiat !!!!!
    Het was geweldig om jullie mooie reis te volgen. Geniet nog van de mooie stad en dan naar huis. Tot snel weerzien.

• 28 Mei 2014 - 20:06

Chris:

Proficiat paul en hans !!!
    We hebben jullie reis van dag tot dag gevolgd en mee genoten.
    Geniet nog wat van de laatste dagen en tot binnenkort.

• 28 Mei 2014 - 21:33

Els En Jan:

S-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d!!! Het einddoel is bereikt en dat nog nog sneller dan verwacht. Een dikke proficiat voor deze puike prestatie. Uit de verslaggeving hebben we kunnen begrijpen dat het een mooie tocht was, dat jullie hebben genoten, maar ook afgezien, dat jullie meestal geen honger en dorst geleden hebben, dat jullie weer en wind getrotseerd hebben en dat jullie een fantastische ervaring rijker zijn.
    Profiteer nog van de laatste dagen in Santiago en tot binnenkort!

• 28 Mei 2014 - 22:08

Marleenchristis:

Hè proficiat goed gedaan! Een pracht van een tocht geloof ik ,wat een prestatie Groetjes ! Margriet en marleen

• 30 Mei 2014 - 20:08

Roos:

Paul en Hans proficiat, het doel behaald en dat met veel stijl...
    En nu afscheid nemen van dat avontuur en terug overschakelen naar het gewone leven,
    zijn jullie daar klaar voor? Maar de verhalen en herinneringen zullen nog lang meegaan.
    tot morgen
    groetjes